ارایه خدمات صادرات، واردات، ترخیص کالا

به وب سایت شرکت آروین آذرنگ جنوب خوش آمدید

ترخیص کالا

ترخیص کالا از گمرک مسیرهای مختلف و مراحل چندگانه‌ای دارد. فرایند ترخیص کالا برای برخی شرکت‌های با تجربه، امری ساده و آسان است. درعین‌حال ممکن است برای دیگران ترخیص کالا از سخت‌ترین بخش‌های یک تجارت باشد.
بازرگانی آروین آذرنگ جنوب همراه در این زمینه سابقه‌ای ارزشمند دارد و با داشتن کادری مجرب، خدماتی حرفه‌ای در این زمینه ارائه می‌کند. این شرکت می‌تواند مسیر قرمز گمرکی را به فرش قرمز تبدیل ‌کند تا روند پیچیده خروج کالا از گمرک، آسان و اصولی انجام شود.

سامانه ترخیص کالا

EPL مخفف Electronic Packing List می باشد که پنجره واحد تجاری فرامرزی نام گرفته است. این سامانه پل ارتباطی بین ارباب رجوع و گمرک است. از طریق سامانه EPL می توان برای واردات، صادرات و ترانزیت، کالا را دور اظهاری کرد. سامانه EPL از سال ۱۳۹۲ راه اندازی شد و به ترتیب در گمرکات دیگر هم به کار گرفته شد. ای پی ال یک سامانه برای ترخیص کالا است که اگر شما به عنوان ارباب رجوع بخواهید، کالای مد نظرتان را از گمرک ترخیص نمایید، برای ارتباط با گمرک می بایست از سامانه پنجره واحد فرامرزی یا سامانه ای پی ال استفاده نمایید. برای استفاده از این سامانه و اظهار کالا ابتدا باید به واحد ای تی گمرک مراجعه و درخواست رمز و پسورد برای ورود ای پی ال نمایید. این رمز کد شناسایی شما در گمرک می باشد.

سامانه EPL همانطور که گفته شد از طریق آدرس epl.irica.ir در دسترس است. اما برای استفاده از این سامانه باید مراحلی را طی کرد. در این سامانه شما می توانید تمامی فرایند عملیاتی مانند دور اظهاری واردات، دور اظهاری ترانزیت، اعطای وکالت به حق العمل کار گمرک، دسترسی به گزارشات مربوط به اظهارنامه های قبلی را انجام دهید.

در سامانه EPL امکان پرینت پیش اظهار وجود دارد، بنابراین اگر کاربران به ورود اطلاعات به صورت مستقیم و آنلاین عادت نداشته باشند، می توانند در ابتدا شکل کلی این اظهارنامه را پرینت گرفته و تمامی قسمت‌های مربوطه را پر کنند. سپس به ورود اطلاعات به سیستم بر اساس آنچه که از قبل پر کرده‌اند، بپردازند.

مالک کالا می‌تواند اظهارنامه گمرکی را شخصاً یا از طریق نماینده قانونی خود تنظیم کند. اظهارکننده اسناد را کنترل نهایی نموده و فرم پیش نویس اظهارنامه را با استفاده از آن‌ها تکمیل می‌نماید.

مبلغی که توسط صاحب کالا به عنوان حقوق ورودی باید پرداخت گردد، یکی از اطلاعات بسیار مهم و اساسی موجود در اظهارنامه است که در مرحله تکمیل اظهارنامه محاسبه می‌شود. همچنین باید بدانید، تکمیل فرم اظهارنامه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چنانچه در تکمیل آن اشتباهی رخ دهد. منجر به آسیب‌های مالی و غیرمالی سنگینی خواهد شد. بنابراین در صورت بروز هرگونه خطا یا اشکال همواره می‌توانید با پشتیبانی این سامانه تماس بگیرید.